Deeltijds (19u/week) - onbepaalde duur | contractueel | niveau B1-B3
Als specialist onderwijs ben je een brugfiguur tussen scholen, ouders, welzijnsdiensten en het gemeentebestuur. Jouw passie voor onderwijs en gelijke onderwijskansen is groot, en je hebt een brede maatschappelijke interesse. Je werkt samen met diverse partners om de wisselwerking tussen onderwijs en welzijn te bevorderen, zodat elke leerling gelijke kansen krijgt.
Jij gaat op pad in de gemeente, vangt signalen op van onderwijspartners en ouders, en zet deze om in beleidsaanbevelingen en projecten. Gedreven door visie en enthousiasme werk je samen met diverse diensten en organisaties om onderwijsinitiatieven te realiseren. Binnen de organisatie neem je collega’s op sleeptouw om de doelstellingen op het gebied van flankerend onderwijs vorm te geven en uit te voeren.
Taken
De functie van specialist onderwijs/BKO kent een zeer divers takenpakket, namelijk:
- je organiseert overleg met onderwijspartners of participeert aan overlegtafels zoals het LOP, het lokaal overlegplatform gelijke onderwijskansen.
- je staat in voor het informeren van ouders over het inschrijvingsrecht en de aanmeldingssystemen op school.
- je neemt de coördinatie op van het brugfigurenproject op, dat inzet op het bevorderen van een goede samenwerking tussen ouders en school.
- je zet projecten op, samen met andere diensten en organisaties die bijdragen aan gelijke onderwijskansen.
Verwachtingen
De verwachtingen voor deze functie als specialist welzijn zijn:
- dat je een netwerk kan samenstellen. Zowel interne medewerkers als externe partners vinden hun weg naar jou. Je zet de juiste mensen rond de tafels om al onze initiatieven zo goed en efficiënt mogelijk uit te voeren.
- dat je wensen en behoeften van belanghebbende binnen en buiten de organisatie kan detecteren en op de juiste overlegtafels kan leggen.
- dat je acties initieert om de dienstverlenging aan specifieke doelgroepen kan optimaliseren.
- dat je evenementen kan organiseren en coördineren
- dat je makkelijk kan schakelen tussen diverse opdrachten en verantwoordelijkheden
- dat je een duidelijke affiniteit hebt met het werkveld en alsook kennis van het netwerk en de diverse partners en je kan hiertussen snel schakelen
Heb je ervaring in projectmatig werken, beschik je over een gezonde dosis assertiviteit, overtuigingskracht en ben je een sterke netwerker? Dan ben jij misschien de persoon waar we naar op zoek zijn.
Voorwaarden
Een bachelordiploma, ofwel een diploma van het hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld onderwijs.
Ons aanbod
Een deeltijds contract onbepaalde duur* met een brutomaandloon tussen € 1500 – 2527.18 (B1-B3). Je relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige komt maximaal in aanmerking.
Jouw loonpakket wordt aangevuld met de volgende voordelen:
- Eindejaarstoelage en vakantiegeld
- Tweede pensioenpijler
- Maaltijdcheques van €7,5 per gewerkte dag
- Ecocheques
- Een tijdsonafhankelijk uurrooster
- Hybride werken met extra vergoeding
- Fietsvergoeding, ook voor e-bikes en pedelecs
- Terugbetaling van het openbaar vervoer
- Ruimte om jezelf te ontwikkelen door tal van opleidingen
- GSD-V Pluspas
- GSM en abonnement
- Minimum 30 verlofdagen per jaar
Daarnaast ben je een maatschappelijke meerwaarde in een groeiende en boeiende gemeente.
* De functie wordt aangeboden met een contract van onbepaalde duur, maar er is een financiële afhankelijkheid van het beschikbare budget. De uitbreiding van 0,5 VTE voor specialist welzijn/onderwijs en buitenschoolse kinderopvang is mogelijk door tijdelijke extra subsidies (2025-2026) in het kader van het BOA-decreet. Deze uitbreiding geldt voor de resterende vijf jaar van de huidige legislatuur. In 2031 wordt beoordeeld of deze uitbreiding noodzakelijk blijft voor de volgende legislatuur. Indien de functie niet meer nodig is, kan de arbeidsovereenkomst worden beëindigd conform de geldende opzegtermijnen.
Selectieprocedure
Elke kandidaat moet voldoen aan de selectievoorwaarden. Enkel dan worden ze toegelaten tot de selectieprocedure:
- Preselectie (op basis van motivatiebrief en cv)
- E-assessment als ondersteunende selectietechniek (niet-eliminerend)
- Voorbereidende casus - score op 50
- Selectiegesprek - score op 50
Voor de selectieprocedure zijn volgende data reeds vastgelegd: 3 december 2025. De exacte datum en uur wordt je zo spoedig mogelijk meegedeeld. Er wordt een wervingsreserve aangelegd van 1 jaar.
Wij werven aan op basis van competenties en talenten, ongeacht leeftijd, gender, origine of handicap. Twijfel jij nog aan je kansen? Dan moedigen we jou toch aan om je kandidaat te stellen.
Meer info
Aarzel niet om voorafgaand aan je sollicitatie, contact op te nemen als je meer wil weten over de functie en of deze wel aansluit bij jouw verwachtingen.
- Over de inhoud van de functie? Contacteer – Kathleen Vandeput (011/80 83 37 of kathleen.vandeput@heusden-zolder.be)
- Over de selectieprocedure, invulling van de functie? Contacteer Sabrina Leten (sabrina.leten@heusden-zolder.be)
Solliciteer ten laatste op 17 november 2025!
Bezorg ons je CV, je motivatiebrief en een kopie van je diploma via het webformulier.
