Zakelijk directeur Academie voor Beeldende Kunsten

Zakelijk directeur academie onbepaalde duur | contractueel | voltijds | niveau A1a-A2a

De Gemeentelijke Academie Beeldende Kunst (GABK) is een bruisend centrum voor deeltijds kunstonderwijs, waar meer dan 3300 leerlingen worden onderwezen in vijf gemeenten: Heusden-Zolder, Beringen, Houthalen-Helchteren, Leopoldsburg en Tessenderlo. Wij streven naar kwalitatief, toekomstgericht en toegankelijk kunstonderwijs dat zowel artistiek als maatschappelijk relevant is. 
Ben jij een strategische en ondernemende leider met een hart voor cultuur en onderwijs? Wij zoeken een zakelijk-bedrijfsmatig directeur die met passie en visie bijdraagt aan het dagelijks bestuur van onze academie en helpt vormgeven aan de toekomst van ons deeltijds kunstonderwijs.

Taken

Jij bent verantwoordelijk voor de operationele en zakelijke leiding van de academie. Je werkt nauw samen met de pedagogisch directeur om het dagelijkse beheer in goede banen te leiden. Je bent het centrale aanspreekpunt voor de gemeentelijke organisatie, met focus op financiën, gebouwenbeheer, logistiek en ICT. Daarnaast stuur je het administratief team van de academie aan en zorg je voor de verbetering en optimalisatie van processen. Je bent proactief, georganiseerd en zorgt voor een vlotte afstemming met externe partners, collega’s en stakeholders.

Jij zorgt binnen de academie voor:

  • Strategische visie en implementatie: Coördineren en meewerken aan de ontwikkeling en uitvoering van het meerjarenplan van de academie, met oog voor duurzaamheid en kwaliteit.
  • Zakelijke en operationele leiding: Toezicht houden op financiële, administratieve en logistieke processen, en proactief initiatieven nemen om deze te optimaliseren.
  • Teamcoördinatie: Aansturen van het administratieve team, verantwoordelijkheid nemen voor taakverdeling, uurroosters en personeelsbeheer, inclusief coaching en loopbaangesprekken
  • Gebouwenbeheer: Verantwoordelijk voor het gebouwenbeheer van de academie en het ontwikkelen van lange termijnvisies voor renovatie en herlocatieprojecten.
  • Communicatie en externe relaties: Vertegenwoordigen van de GABK bij externe partners en bijdragen aan de externe communicatie en promotie van de academie.
  • Kwaliteitszorg en vernieuwing: Bewaken en evalueren van de interne kwaliteitszorg en processen binnen de academie, en bijdragen aan de vernieuwing van het onderwijsaanbod.

Verwachtingen

Je bent een leidinggevende met zowel sterke coachende als organisatorische vaardigheden. Je hebt een scherp inzicht in besluitvorming, procesoptimalisatie en strategische planning. Betrokkenheid en een groot verantwoordelijkheidsgevoel typeren jouw werkwijze. Affiniteit met cultuur en het kunstonderwijs is een mooie troef. Je werkt proactief mee aan het realiseren van een toekomstgericht en toonaangevend beleid. Door je enthousiasme, creativiteit en dynamiek kan je goed om met veranderingen.

Voorwaarden

Je bent in het bezit van:

  • een masterdiploma, ofwel een diploma van het universitair onderwijs of een diploma van het hoger onderwijs van twee cycli dat gelijkgesteld werd met universitair onderwijs én twee jaar relevante ervaring.
    of
  • een bachelordiploma, ofwel diploma van het hoger onderwijs van één cyclus of daarmee gelijkgesteld onderwijs én met minimum 2 jaar relevante ervaring.

Aanbod

De functie staat opgenomen in het organogram van de gemeente onder de cluster samenleving. Wij bieden jou een contractuele functie van onbepaalde duur met een brutomaandloon tussen € 3.788,61 en € 6.276,78 (niveau A1a-A2a). Conform de bepalingen in de rechtspositieregeling wordt anciënniteit opgebouwd bij een andere overheid in aanmerking genomen Je relevante beroepservaring in de privésector of als zelfstandige komt eveneens maximaal in aanmerking.

We leggen een wervingsreserve aan van één jaar.

Jouw loonpakket wordt aangevuld met de volgende voordelen:

  • Eindejaarstoelage en vakantiegeld
  • Tweede pensioenpijler
  • Maaltijdcheques van €7,5 per gewerkte dag
  • Ecocheques
  • Extra vergoeding voor zaterdagwerk
  • Fietsvergoeding, ook voor e-bikes en pedelecs
  • Fietslease
  • Terugbetaling van het openbaar vervoer
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen door tal van opleidingen
  • Gratis hospitalisatieverzekering met voordelig tarief voor je gezin
  • GSD-V Pluspas
  • Minimum 30 verlofdagen per jaar

Daarnaast ben je een maatschappelijke meerwaarde in een groeiende en boeiende gemeente.

Selectieprocedure

De selectieprocedure is als volgt opgebouwd:

  • E-assessment als ondersteunende selectietechniek (online en niet-eliminerend)
  • Voorbereidende casus - 50 ptn
  • Selectiegesprek - 50 ptn
  • Assessment Center

  • Kandidaten met een bachelordiploma dienen voorafgaand te slagen voor een capaciteits- of niveautest.

De voorbereidende casus en aansluitend selectiegesprek worden ingepland op woensdag 4 december 2024. De datum van het Assessment Center wordt in samenspraak vastgelegd.

Wij werven aan op basis van competenties en talenten, ongeacht leeftijd, gender, origine of handicap. Twijfel jij nog aan je kansen? Dan moedigen we jou toch aan om je kandidaat te stellen.

Heb je een beperking en kunnen wij voor een redelijke aanpassing zorgen? Aarzel niet en geef ons een seintje.

Meer info

Solliciteer ten laatste op 18 november 2024.

Bezorg ons je cv, je motivatiebrief en een kopie van je diploma via het sollicitatieformulier. Onvolledige of laattijdige sollicitaties worden niet aanvaard.